SMS-tjänst till dig som kund

Bild

Som kund hos Arvika Teknik kan du få information om både planerade och oplanerade händelser via fast telefon eller mobil.

Det kan till exempel handla om vattenläckor eller vattenavstängningar, ändrade körscheman för sophämtningen, elavbrott, avbrott i fjärrvärmeleveransen och mycket annat. Tjänsten är ett komplement till den driftinformation som publiceras via kommunens webbplats och Facebooksida.

Tjänsten hämtar det telefonnummer som är kopplat till din adress - vanligtvis folkbokföringsadressen - i en databas. Meddelandet går automatiskt till din fasta telefon eller via sms i din mobiltelefon, om du berörs av händelsen.

Du som får ett meddelande till din fasta telefon uppmanas att trycka ”1” för att bekräfta att du fått meddelandet. Numret du blir uppringd av är: 0570-106 45.

Fritidshusboende

Normalt är telefonnumret registrerat på folkbokföringsadressen. Om du har ett fritidsboende kan du därför behöva komplettera dina kontaktuppgifter i databasen med en adress till fritidshuset för att vi ska kunna nå dig med tjänsten.

Ändra eller uppdatera dina uppgifter

Du kan ändra eller uppdatera dina uppgifter själv på portalen: https://arvika.servicevarning.selänk till annan webbplats

Klicka på länken för att ange det telefonnummer som du vill få meddelandet till. På portalen kan du också ändra uppgifter rörande folkbokföringsadressen.

Du som inte har ett svenskt telefonnummer finns inte med i databasen per automatik, men du kan själv registrera ditt nummer i portalen.

Skriv ut
Senast uppdaterad: 28 juni 2018
Sidansvarig: Malin Skärskog